遠くに住む家族や友人のための個人的な日記です。 ごゆっくり... For far away friends and family.

2009年9月7日月曜日

鹿嶋のお祭り


先週の月火曜日に鹿島神宮のお祭りがあった。参道と境内の入り口にたくさんの屋台がならんでいつもは静かな神宮もだいぶにぎやかだった。初日は提灯を火に焼べたりする儀式っぽい大事な日だったらしいが私たちは2日目の夜に行ったので2台の山車を見ただけだった。晩ご飯を食べてから出かけたので屋台でなにも買わずにぶらぶらして家に戻った。ちょっとにぎやかな夜の散歩になった。




2 件のコメント:

  1. Hey Sam - It's your old pal, Valdis. Had a random dream about high school the other night. Incredible to see you're living in Japan. I'm in Germany. You're still an amazing artist. Look me one of these days, amigo. V

    返信削除
  2. Wow!

    Is this Valdis Wish?

    I still remember making U2/Johnny Cash "Wanderer" comic strips with you in high school. ...the fact that I'm still basically trying to do the same thing as an adult probably doesn't say much for my development since then, but...

    It's good to hear from you.

    I'm actually pretty internet retarded, but I'll make an attempt to look you up.

    Thanks for commenting,

    sam

    返信削除